donderdag 11 augustus 2011

Het Limburgs Museum

13 en 14 juli 2011 naar Venlo.
Middels e-mail berichten hadden we vernomen dat het Limburgs Museum een achttal foto's had aangekocht, welke door mijn betovergrootvader Julius Perger bij de bouw van de spoorbruggen in Venlo had genomen.
Nieuwsgierig als we zijn, zijn we naar Venlo gegaan en een hotel genomen die tegenover het museum was. Hoefde we niet zo te zoeken.
Donderdag naar het museum. Navraag naar Sjef Derkx, degene die informatie over mijn betovergrootvader had gevraagd. hij legde ons uit waar de foto's te bekijken waren.

Je moet je voorstellen dat de fotograaf met zo'n houten driepoot en een kast van camera z'n plek uitzoekt en daarna van de personen verlangt dat ze een lange tijd stil moeten staan, anders wil de foto niet lukken. Bij het zien van de foto's kreeg ik hetzelfde gevoel als met de foto's bij het Spoorwegmuseum.

Het doet me goed te weten dat deze foto's goed behandeld en bewaard worden voor het nageslacht. Dit voorbeeld zou eigenlijk ook door Spoorwegmuseum gevolgd moeten worden.

Dit is een foto tijdens het gebruik van spoorbrug. Deze is niet genomen door Julius Perger.

We hebben ook de rest van het museum bekeken en ik moet zeggen dat het museum een bezoekje waard is. Er is voor zowel oud als jong zoveel over de geschiedenis van Limburg te zien. Een onderdeel van de collectie is een expositie van attributen uit moeders tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten